مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

معرفی لیگ ربات های شهری سومین مسابقات رباتیک autcup

 

تمیز نگه‌داشتن خیابان‌ها و پیاده­روها همواره یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری‌ها بوده است. به ویژه حفظ پاکیزگی مناطق پر رفت و آمد شهر مانند پیاده‌روهای مرکز شهر، خیابان‌های تجاری، پارک‌ها و میدان‌ها اهمیت دو چندان دارد. حفظ پاکیزگی آن‌ها نه تنها موجب حفظ سلامت شهروندان می‌شود، بلکه به زیبایی شهر نیز کمک می‌کند.

تمیز کردن محیط‌های شهری هر روز توسط ماموران شهرداری صورت می‌گیرد. به دلایل واضحی تمیزکردن خیابان‌ها و پیاده‌روها در ساعات مشخصی از روز، معمولا صبح‌های زود و پیش از شلوغ شدن خیابان‌ها انجام می‌شود. به ویژه حضور ماشین‌های بزرگ و پر سر و صدا و یا گرد و خاکی که توسط ماموران شهرداری تولید می‌شود می‌تواند برای شهروندان بسیار آزار دهنده باشد.

راه حل ایده‌ال برای حل معضلات فوق استفاده از ربات­های تمیزکننده شهری است. این ربات­ها زباله را از خیابا‌ن‌ها و پیاده‌روهای شهر جمع‌آوری می­کنند. همچنین می­توانند به صورت پیوسته و 24 ساعته معابر شهر را پاکسازی نمایند و به این ترتیب پاکیزگی خیابا‌ن‌ها و پیاده‌روها را در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد در طول روز حفظ می­نمایند. روبات‌های تمیزکننده شهری مجهز به تجهیزات الکترونیکی هستند که امکان تمیز کردن معابر را به صورت اتوماتیک فراهم کرده و از برخورد با ره­گذران و وسایل موجود در معابر مانند صندلی‌ها و سطل‌های زباله جلوگیری می‌کند.

هدف این ربات‌ها ارتقای کیفیت زندگی شهری به ویژه در مناطق مرکزی شهر است. معابر شهری محل عبور و مرور افراد مختلف می‌باشد و تمیز نگه‌داشتن این معابر از فرسایش آن‌ها جلوگیری کرده و موجب زنده نگه‌داشتن شهر می‌شود. 

قوانین اولین دوره لیگ رباتهای شهری

سومین مسابقات رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر(آبان 91)

 

 

AUTcup2012   در سال جدید، با گسترش مسابقات به سطح بین المللی و با افزایش تعداد و تنوع لیگ ها از 7 به 17 لیگ مختلف برگزار خواهد شد.
در این دوره از مسابقات در کنار تسهیلات فراوانی که دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) جهت شرکت تیمهای مختلف داخلی و خارجی در نظر گرفته است، جوایز ارزنده ای نیز برای تیم های برگزیده در بخش داخلی و بین الملل در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به پرداخت مبالغ نقدی قابل توجه به رتبه های برتر و امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی و آموزشی پلی تکنیک تهران در کنار فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل برگزیدگان در رشته های مرتبط در این دانشگاه برای اعضای تیم های برگزیده، و همچنین حمایت های مالی و اداری از انتشار مقالات و کتب در زمینه علوم مرتبط و پرداخت هزینه های اولیه جهت پذیرش مقالات در کنفرانس های بین المللی اشاره نمود.  

 سایت مسابقات


اولین دوره مسابقات آزاد رباتیک شریف

اولین دوره مسابقات آزاد رباتیک شریف 

  

زمان :5-7 مهر  1391

 دانشگاه صنعتی شریف 

لیگ های مسابقه:

 

 برای اطلاعات بیشتر به سایت مسابقات مراجعه کنید. 

 سایت مسابقات