مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

نانو ربات چیست ؟

با استفاده از دانش نانوتکنولوژی می توان نانو ربات های زیستی طراحی کرد که در بدن انسان قرار می گیرند و نقش محافظ و درمانگر را ایفا می کنند. این ریز ماشین های هوشمند قادرند چندین نسخه از خودشان تهیه کنند و جایگزین بافت های فرسوده یا آسیب دیده کنند. این فرایند را خود تکثیری می نامند.

ادامه مطلب ...

هشتمین دوره ربوکاپ Iran Open یا جام جهانی ربات‌ها

 هشتمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران فروردین ماه ۱۳۹۲ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان برگزار کنندگان این مسابقات برای همه شرکت کنندگان محترم آرزوی موفقیت دارد. ما همه تلاشمان را به کار خواهیم بست تا این دوره از مسابقات را با شکوه تر برگزار نماییم و محیطی مناسب را جهت ارایه و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه های هوش مصنوعی و رباتیک برای شرکت کنندگان محترم فراهم نماییم.

ادامه مطلب ...

آموزش WinCC به صورت اسلاید در دو قسمت

  

WINCC عبارت است از Windows Control Center
شرکت زیمنس این نرم افزار HMI قدرتمند را جهت کامل کردن ابزارهای قابل دسترس یک اپراتور در صنعت فراهم کرده است. HMI یا همان human machine interface عبارت است از یک رابط یا واسط بین شخص کاربر و فرایند اتوماسیون صنعتی. WINCC در واقع برقراری ارتباط بین اپراتور و یک سیستم اتوماسیون صنعتی مثل PLC را فراهم میکند.
هسته اصلی این نرم افزار را WINCC explorer تشکیل میدهد که در این قسمت ساختارهای پروژه و مدیریت آن نمایش داده میشود . جهت پیکربندی و گسترش پروژه ادیتورهای خاصی در این محیط در نظر گرفته شده که با هر یک از آنها یک سیستم فرعی در این نرم افزار قابل پیکربندی است.

دو فایل آموزش WinCC در غالب اسلاید برای شما عزیزان که در بخش اول با کلیات نرم افزار و بخش های مختلف آن آشنا می شوید و در بخش دوم قسمت اصلی و هسته نرم افزار یعنی WinCC Graphic Disigner و توضیحات این بخش را در قسمت دوم می توانید مشاهده کنید.

  

دانلود قسمت اول 

دانلود قسمت دوم

برنامه درسی کاردان فنی ربات در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شد

شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، سرفصل و ریز محتوای درسی کاردانی برای تربیت کاردان فنی ربات را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشته کاردانی فنی ربات با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر برای نگهداری و تعمیر ربات های خطوط تولید و صنعتی تدوین و تصویب شد.

از جمله قابلیتها و توانمندیهای فنی فارغ التحصیلان این دوره می توان به مواردی چون تعمیر و برنامه نویسی بازوهای صنعتی، استفاده و بکارگیری رباتهای خطوط تولید، نگهداری و برنامه نویسی رباتهای خطوط تولید و عیب یابی و تعمیر بازوهای فعال در خطوط تولید اشاره کرد.

با توجه به توانمندیهای اشاره شده دانش آموختگان این دوره می توانند مشاغلی چون تکنیسین تعمیر و نگهداری ربات را احراز کنند.

برخی از دروس تخصصی این دوره شامل الکترونیک قدرت و محرکه ها و آزمایشگاه آن، میکرو کامپیوترها و آزمایشگاه آن، رباتیک، آزمایشگاه رباتیک، کارگاه کنترل ربات، سنسورهای ربات و آزمایشگاه آن، کاربرد ربات در اتوماسیون اعلام شده که که در کنار سایر دروس پایه به همراه 512 ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی های فوق را فراهم می کند.


 منبع  "خبرگزاری مهر"