مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

ارائه‌ی ربات چاپ سه‌بعدی اینتل تا اواخر سال

در کنفرانس Code Conference کالیفرنیا، اینتل از ربات تحقیقاتی چاپ سه بعدی خود با نام جیمی (Jimmy Research Robot) رونمایی کرد، این ربات سال گذشته در نمایشگاه Maker Faire NYC معرفی شده بود و تا اواخر سال از طریق پروژه‌ی ربات قرن 21 در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نیاز برای چاپ این ربات را دانلود نمایند.

پروژه‌ی ربات قرن 21 (21st Century Robot Project) با هدف افزایش نرخ رشد، تنوع و سودمندی ربات‌ها، به هر فردی این شانس را می‌دهد که ربات‌های خود را خلق و ایجاد نمایند. ایده‌ی این پروژه برگرفته از ذهن یکی از اعضای اینتل، برایان دیوید جانسن بوده و با همکاری توسعه‌دهندگانی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، Olin College و Trossen Robotics به مرحله‌ی اجرا گذاشته خواهد شد.



  جانسن امیدوار است که از یک مدل منبع باز برای به اشتراک گذاری طرح‌های کاربران استفاده نماید تا نوآوری و خلاقیت در دنیای طراحی ربات‌ها از این طرح‌های عمومی الهام گرفته شود.

او می‌گوید: "نکته‌ی هیجان انگیز در مورد مدل اپن سورس در این است که عموم مردم در توسعه‌ی اولین نسل از ربات‌های مصرفی چند منبعی شرکت خواهند داشت. ما همگی با هم در بخشی از این پروژه سهیم هستیم و با یکدیگر به ایده‌ها، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت."

جانسن با گروهی از محققان اینتل در طراحی جیمی مشغول به کار است و به خلق فایل‌هایی برای چاپ و برنامه‌ریزی ربات می‌پردازد. این ربات دارای یک ساختمان آلومینیومی ماژولار است که می‌تواند گسترش پیدا کند. ربات جیمی قدرت خود را از مینی کامپیوتر Intel NUC D54250WYK با چیپست نسل چهارم هاسول Core i5-4250U، چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی SSD تامین می‌نماید.

انواع مختلفی از گزینه‌های اتصال گوناگون در این ربات در دسترس خواهد بود که شامل Xbee ،Wi-Fi 802.11ac و بلوتوث برای تعامل وایرلس است. جیمی همچنین مجهز به پورت‌های USB 3.0 و USB 2.0، یک خروجی ویدئوی HDMI/Display، یک اتصال اترنت، SATA port، دو اسلات mini-PCIe و خروجی صوتی هشت کانال است.

اینتل بر روی وبسایت خود چنین آورده است: "با دعوت از عموم مردم جهت شرکت در سیر تکامل ربات‌ها و خلاقیت‌های سریع، تعداد طرح‌های امکان‌پذیر به طور نمایی افزایش خواهد یافت و توسعه‌ی طرح‌های جدید در زمینه‌هایی مانند سلامت، ترابری‌های عمومی و دیگر بخش‌ها تسریع می‌یابد که می‌تواند به طور عمده‌ای منجر به بهبود زندگی بشر گردد."

اینتل انتظار دارد که کاربران بتوانند ربات‌های خود را با هزینه‌ی کمتر از 1000 دلار ایجاد نمایند. برای مشاهده ویدئوی مربوط به معرفی ربات جیمی به لینک منبع مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد