مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

ویدئوهای برتر رباتیکی هفته از ربات جام جهانی گرفته تا .....

ویدئوی اول امروز ما مربوط به پوشش رباتیکی است که در بازی افتتاحیه‌ی جام جهانی برزیل آغازکننده‌ی شوت‌های این جام بود و اولین ضربه را به برازوکا وارد کرد. البته به دلیل قرار گرفتن جولیانو پینتو، پوشنده‌ی این اسکلت رباتیکی، بر روی خط کنار زمین، زاویه‌ی فیلمبرداری مناسبی در کلیپ زیر وجود ندارد.

دانلود ویدئوی اول

 

 مجموعه‌های AeroVironment و BP تقریبا یک سال از وقت خود و همچنین سرمایه‌‌گذاری‌های مالی قابل توجه‌ای را برای متقاعد کردن اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) صرف کردند تا اجازه‌ی راه‌اندازی تجاری پهپادهای بدون سرنشین را در آلاسکا بگیرند. آن‌ها از این هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات متنوعی مانند نظارت بر جاده‌ها و لوله‌کشی‌ها و حتی نظارت بر زندگی حیوانات وحشی استفاده می‌کنند.

ربات پیشخدمت خانگی (HERB) دانشگاه کارنگی ملون در کنار اولویا براون، یکی از دانشجویان رشته‌ی تئاتر، خود را برای ایفای نقشی در نمایش کمدی دیوید آیوز با نام Sure Thing یا "مساله‌ای نیست"، آماده کرده است. پژوهشگران و دانشجویان موسسه‌ی رباتیک دانشگاه کارنگی ملون و کالج تئاتر ماه‌هاست که در حال آماده‌سازی ربات HERB برای ایفای نقش یکی از دو شخصیت این نمایش با نام بیل هستند، نقش دیگر این نمایشنامه، بتی را خانم اولویا به عهده دارد. موضوع این داستان بدین صورت است که دو نفر در اولین قرار ملاقاتشان به صحبت با یکدیگر پرداخته و در صورت پاسخ منفی از یکی از طرفین، آن‌ها مکالمه‌ی خود را با شنیدن صدای یک زنگ از سر می‌گیرند.

HERB پیش از ورود به دنیای تئاتر، به عنوان یک پلتفرم پژوهشی در یک آزمایشگاه رباتیک فعالیت می‌کرد و بستر آزمایشی الگوریتم‌ها، نرم‌افزارها و دیگر تکنولوژی‌هایی بود که ربات‌ها را قابل استفاده برای انجام کارهای چالش‌برانگیزی در مکان زندگی و کار انسان‌ها می‌کند.

انتخاب HERB برای ایفای این نقش از سوی کانگی ملون بسیار جالب توجه است، زیرا این ربات حتی دارای شکل طبیعی یک انسان نیز نمی‌باشد، اما ظاهرا با نمایش خوبی مواجه هستیم:

دانلود ویدئوی سوم


ویدئوی زیر از عملکرد دانشگاه زوریخ در نمایشگاه آتوماتیکای آلمان منتشر شده و همکاری میان ربات‌های زمینی و هوایی را در عملیات‌های جستجو و نجات نمایش می‌دهد، این ایده توانسته جایزه‌ی نوآوری KUKA (و البته مبلغ 20000 یورو) را از آن خود کند.

دانلود ویدئوی چهارم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد