مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

ساخت ربات کمک حرکتی اسکلت بیرونی در کشور

دکتر سجاد ازگلی، مجری طرح درباره ویژگی‌های این ربات اظهار کرد: رباتهای اسکلت بیرونی (exoskeleton) فناوری نوینی در دنیای رباتها هستند که به منظور افزایش توان حرکتی انسان‌ها ساخته می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در این فناوری که مدتی است در مراکز پژوهشی جهان دنبال می‌شود، قدرت حرکتی ربات با توانایی هدایت و کنترل مغز انسان ترکیب شده و توان حرکتی بسیار خوبی به ارمغان می‌آورد.

 

 وی با اشاره به کاربردهای این ربات گفت: از این فناوری برای کمک به افراد کم توان (جانبازان، سالمندان و...) یا افزایش توان افراد دارای کار سنگین (پرستاران، کارگران، رزمندگان و... ) می‌توان استفاده کرد. ربات ساخته شده یک نمونه آزمایشگاهی دارای دو درجه آزادی است که در مقیاس واقعی ساخته شده و توسط رایانه کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: نمونه فعلی از لحاظ مکانیکی بصورت بهینه طراحی نشده و از این ربات تنها برای آزمودن الگوریتم‌های کنترلی ارائه شده در این تیم پژوهشی استفاده می‌شود. با این حال هدف بعدی این تیم، ساخت یک نمونه کامل با طراحی مکانیکی خوب و قابلیت اتصال به انسان است تا بتوان در شرایط واقعی‌تری الگوریتم‌های کنترل را مورد آزمون قرار داد.

 عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: بدین منظور با همکاران متخصص در رشته مکانیک همکاری خواهیم کرد تا نتایج این پژوهش عملیاتی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد