مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

ساخت کوادروتور (ساخت بدنه)

در این قسمت سعی شده قطعات مورد استفاده در ساخت بدنه ربات پرنده( کوادروتور) را معرفی کرده و همچنین ویزگی،مزایا و معایب آن تشریح کنیم.

قسمتی از بدنه کوادروتور


مطالب پوشش داده شده:


گشتاور چیست؟ فرق گشتاور پیچشی و خمشی(تُرک و ممان)

جسم صلب چیست؟

ویزگی های آلومینیوم،پلسکی،میله های کربنی و… چیست؟

فرق کوادروتور(پلاس) با X Quadrotor چیست؟

بدنه خود را بر اساس چه معیارهایی طراحی کنیم و ……

دانلود PDF

پیاده سازی کنترل فازی در شبیه سازی با webots

نرم افزار webots یکی از بهترین شبیه سازهای موجود در رباتیک است که قبلاً  به معرفی ویژگی های آن پرداخته شد ( معرفی نرم افزار webots)  در این مطلب، پایان نامه ای برای شما دوستان عزیز فراهم گردیده است که در آن علاوه بر معرفی بیشتر نرم افزار Webots، به تشریح مراحل پیاده سازی کنترلر فازی و مقایسه آن با دیگر کنترل کننده ها پرداخته است.

از ویزگی های قابل توجه در این پایان نامه می توان به نگارش ساده و روان آن (البته به زبان انگلیسی) و سطح مطالب آن اشاره کرد که بر قابل فهم بودن آن حتی برای کسانی که کمتر با موضوعات کنترل فازی (Fuzzy control)  و شبیه سازی آشنایی دارند افزوده است.

پیشنهاد می کنیم اگر به شبیه سازی در Webots علاقه مندید و یا موضوع پایان نامه و پژوهش های شما در این راستا می باشد، حتماً این مطلب را مطالعه نمایید!

ویدئوهای برتر رباتیکی هفته از ربات جام جهانی گرفته تا .....

ویدئوی اول امروز ما مربوط به پوشش رباتیکی است که در بازی افتتاحیه‌ی جام جهانی برزیل آغازکننده‌ی شوت‌های این جام بود و اولین ضربه را به برازوکا وارد کرد. البته به دلیل قرار گرفتن جولیانو پینتو، پوشنده‌ی این اسکلت رباتیکی، بر روی خط کنار زمین، زاویه‌ی فیلمبرداری مناسبی در کلیپ زیر وجود ندارد.

دانلود ویدئوی اول

 

ادامه مطلب ...

ارائه‌ی ربات چاپ سه‌بعدی اینتل تا اواخر سال

در کنفرانس Code Conference کالیفرنیا، اینتل از ربات تحقیقاتی چاپ سه بعدی خود با نام جیمی (Jimmy Research Robot) رونمایی کرد، این ربات سال گذشته در نمایشگاه Maker Faire NYC معرفی شده بود و تا اواخر سال از طریق پروژه‌ی ربات قرن 21 در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نیاز برای چاپ این ربات را دانلود نمایند.

پروژه‌ی ربات قرن 21 (21st Century Robot Project) با هدف افزایش نرخ رشد، تنوع و سودمندی ربات‌ها، به هر فردی این شانس را می‌دهد که ربات‌های خود را خلق و ایجاد نمایند. ایده‌ی این پروژه برگرفته از ذهن یکی از اعضای اینتل، برایان دیوید جانسن بوده و با همکاری توسعه‌دهندگانی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، Olin College و Trossen Robotics به مرحله‌ی اجرا گذاشته خواهد شد.



  ادامه مطلب ...

مسابقات رباتیک شریف کاپ 2014 - sharif cup 2014

زمان برگزاری : 2 الی 4 مهرماه 1393

محل برگزاری : تهران - دانشگاه صنعتی شریف


مسابقات روبوکاپ 2014 برزیل (Robocup 2014 Brazil)

مسابقات روبوکاپ 2014 در کشور برزیل برگزار میشود
 
زمان بندی :

28 - 29 تیر 1393         ========== »»»»  افتتاحیه 
 
30 تیر - 2 مرداد 1393   ========== »»»»  برگزاری مسابقات

3 مرداد 1393              ========== »»»»  همایش  و اختتامیه