مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات
مای ربات

مای ربات

آموزش رباتیک و مکاترونیک و ساخت ربات

هشتمین دوره ربوکاپ Iran Open یا جام جهانی ربات‌ها

 هشتمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران فروردین ماه ۱۳۹۲ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان برگزار کنندگان این مسابقات برای همه شرکت کنندگان محترم آرزوی موفقیت دارد. ما همه تلاشمان را به کار خواهیم بست تا این دوره از مسابقات را با شکوه تر برگزار نماییم و محیطی مناسب را جهت ارایه و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه های هوش مصنوعی و رباتیک برای شرکت کنندگان محترم فراهم نماییم.

ربوکاپ بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتکاراتی برای مسایل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب کرد. هدف نهایی ربوکاپ تشکیل یک تیم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال 2050 برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد. برای این که یک تیم از ربات‌ها در واقع بتوانند فوتبال بازی کنند فن آوری‌های گوناگونی باید دخیل شوند، از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله ، استفاده از استراتژی، تحلیل و استدلال زمان واقعی، و ترکیب حس‌گر‌ها. ربوکاپ محلی است برای آزمون یک تیم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محیطی پویا. ربوکاپ همچنین چارچوبی را برای تحقیق در جنبه‌های نرم‌افزاری خود فراهم کرده است. یکی از کاربردهای اصلی فن آوری‌های ربوکاپ جستجو و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله در مقیاس وسیع است. ربوکاپ پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقیقات در زمینه مسایل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفید از فن‌آوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلایای طبیعی است.

ربوکاپ آزاد ایران

تیم های ایرانی از سال 1382 از جمله فعال ترین تیم های ربوکاپ بوده اند. تعداد تیم های ایرانی سال به سال رو به افزایش بوده است. بنابرین زمان آن فرارسیده بود که مسابقات ربوکاپ در ایران به صورت آزاد برگزار گردد. همچنین با توجه با افزایش چمشگیر تیم های متقاضی شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ مسابقات آزاد در آینده تبدیل به مسابقات مقدماتی مسابقات جهانی ربوکاپ خواهند شد. مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای آماده سازی و تقویت تیم ها جهت شرکت در مسابقات جهانی می باشد. به علاوه اینکه تیم های نوپا این فرصت را پیدا می نمایند تا از تجربیات تیم های دیگر استفاده نمایند و بیشتر با این مسابقات آشنا شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد